Des писал(а):
GAGARIN писал(а):
В начале все действительно кажется как высшая математика. Потом, когда поймешь основные принципы и держа в уме, что все пока сырое и глючное начнешь делать все с закрытыми глазами.
Вот моя первая дуэльная карта -
https://yadi.sk/d/phnWdkFYdsLZi как пример. Можно посмотреть что то. Но вообще у ДЕДов Олаф может подсказать и ответить на вопросы. Если что то совсем сложное.
ПС. Карту с захватом филдов почти сделал. Приходите тестировать как закончу
Спасибо,
ну как раз простейшие вещи уже освоили, те что обширно представлены в интернете. А есть какие-то хорошие мануалы по редактору роф для десматчей?
Кстати есть еще проблема с .sds файлом. Почему-то не кушает из него настройки сервер. А вот карту берет. Можешь свой .sds дать посмотреть? Или в миссии где-то эксперт мод настраивается до конца?
http://riseofflight.com/ru/community/usefulmaterials тут есть практически вся нужная инфа. Вернее отдельно по БЗС нет мануала. Пользуюсь РОФОВСКИМ
были еще ссылки но 31 накрылась мамка на домашнем компе и все потерялось. Только если на работе найду
Эксперт нельзя настраивать. Делается это для того, что бы ТОЛЬКО на эксперте действовала глобальная статистика. Что бы у всех типа были одинаковые условия. Все что выходит за грани этих настроек - кастомный сервер. К примеру хочешь карту больше часа - это уже кастом
а на нем очки не считаются.
preset = 0 // 0 - custom, 1 - normal, 2 - expert
ServerName="=WINGS OF LIBERTY="
ranked=1 //server in global stats
protection="" //password session
maxClients=65 //sick...
maxClientPing=-1 //fight with laggers
ExternalIP=1 // Lan or Internet, that is question...
ShutdownLoads=-1 // o.O what?
serverDesc="Welcome to dogfight server TS3 95.31.30.132"
[rotation]
random=false //random rotate map list
//delay = 45000 // prestart time, lock & load time
file="Dogfight\stalinsingl-worfield-007" //path of map
[end]
preset = 0 // 0 - custom, 1 - normal, 2 - expert
//Server settings, preset-related
killNotification=1// (=1 in both)1 - 'Player Killed' ans 'Player A Shot Down Player B' chat notifications ON, 0 - kill and shot down chat notifications OFF
friendlyFireReturn=1// (=1 in both)1 - Shooter will receive a damage if he will hit to a friendly plane, 0 - function off
finishMissionIfLanded=1// (=0 in Norm, =1 in Expert)1 - Finish Mission function will be available only for landed player, 0 - it will be available for players in flight too
penaltyTimeout=0// (=10 in Norm, =30 in Expert)Death Penalty Timeout size, in seconds
respawnTimeout=5// (=10 in both)Timeout between Player's spawns
coalitionChangeTimeout=10// (=10 in Norm, =30 in Expert)Coalition Change Penalty Timeout size, in seconds
finishMissionTimeout=0// (=15 in both)Timeout between pressing Finish Mission button and actual mission finishing, in seconds
missionEndTimeout=0 // (=60 in both)Timeout after victory conditions achieved (no round remained or all flags captured) and before mission ending
idleKickTimeout=300// (=300 in both)Timeout between moment when player starts to stand still on the ground and moment when he will be kicked, -1 - function off
lockPayloads=0// (=0 in both)1 - Lock player's ability to change payload in Hangar screen, only pre-defined payload is available, 0 - Payload selection unlocked
lockSkins=0// (=0 in both)1 - Lock player's ability to change skin in Hangar screen, only pre-defined skin is available, 0 - Skin selection unlocked
lockFuelLoads=0// (=0 in both)1 - Lock player's ability to change fuel load in Hangar screen, only pre-defined fuel load is available, 0 - Fuel load selection unlocked
lockWeaponModes=1// (=0 in both)1 - Lock player's ability to choose plane's weapon modifications. Is automaticaly set to 1 if lockPayloads=0
tdmPointsPerRound=10000// (=500 in both)Team Deathmatch points ammount which should be achieved by coalition to win the round, 0 - no coalition points counting
tdmRoundTime=10800// (=10800 -3 hours in both)Team Deathmatch max round length in seconds, -1 - no round time limit
coalitionsBalancer=0// (=1 in both)//Mission settings, true - option on, false - option off
//Mission settings, preset-related
enemyIcons=0//
autoCoordination=0//
objectIcons=0// (=1 in Norm, =0 in Expert)Allow objects icons in 3D and on the map
navigationIcons=true// (=1 in Norm, =0 in Expert)Allow navigation icons in 3D and on the map
unlimitedMapIcons=0// (=0 in both)No range limit for objects icons on the map
aimingHelp=false// (=0 in both)Show aiming helpers for gunnery and bombing
padlock=0// (=0 in both)Allow to use padlock
friendlyIcons=0//
simpleDevices=0// (=1 in Norm, =0 in Expert)Allow to use simple gauges
allowSpectator=false// (=1 in Norm, =0 in Expert)Allow spectators in multiplayer game
easyFlight=false// (=0 in both)Easy piloting
autoCoordination=false// (=0 in both)Autorudder
autoThrottle=false// (=0 in both)Cruise control
autoPilot=false// (=1 in Norm, =0 in Expert)Allow to use autopilot
autoThrottleLimit=false// (=1 in Norm, =0 in Expert)Automatic RPM limiter
autoMix=false// (=1 in Norm, =0 in Expert)Automatic mixture control
autoRadiator=false// (=1 in Norm, =0 in Expert)Automatic radiator control
autoStart=0// (=1 in Norm, =0 in Expert)Automatic engine start procedure
noMoment=false// (=0 in both)Simplified physics
noWind=0 // (=0 in both)No wind
noMisfire=false// (=0 in both)No missfire
noBreak=false// (=0 in both)Safety collisions
invulnerability=false// (=0 in both)Invulnerability for weapons
unlimitFuel=false// (=0 in both)Unlimited fuel
unlimitAmmo=false// (=0 in both)Unlimited ammo
engineNoStop=false// (=0 in both)No engine overflow while negative g-load
hotEngine=true// (=1 in both)Warmed up engine when starting on airfield